Geen kuikenzombievoetbal
Er was weinig gebeurd, maar veel gediscussieerd over hoe vreemd het spel was geworden. Te vreemd, was de consensus. Kuikens, Zombies, Voetbal. We moesten kiezen.
We hebben gestemd en de kuikens waren de grote winnaar. Coop mode kwam erbij en de shooter blijft er ook in. Towerdefense kwam in de discussie keer op keer voorbij al had men er niet op gestemd.
Ok, wat willen kuikens: graan. Dus toch een soort garden-defense.
De coop-modus scheid de strateeg (beheert de muis) van de action-hero (de avatar).
Dit betekent dat de hero towers moet activeren met de toetsen alleen.
Vervolgens hebben we gepraat over de stijl die we dan wel willen. We kwamen er niet uit, dus hebben we de stijl losgelaten. Ieder maakt deze vakantie minimaal een TOREN, een KUIKEN (of ander wezen, maar kuikens zijn het uitgangspunt) en een HELD.
Dit betekent, dat we van alles gemiddeld 3 zullen hebben.
Er komt een lijst met alle (tot nu toe bedachten) mogelijke eigenschappen van een kuiken, toren of held.
Bijvoorbeeld: snelheid, look, opladen, life, kosten, geluiden, animatie, damage, wapens etc etc.
Neem deze als uitgangspunt, maar kijk ook wat JOUW monster/held/toren uniek maakt en welke rol deze in het spel gaat spelen.
Binnen van Maurits: 2e wereldoorlog thema voor held en kuiken. Eventueel inclusief tanks. Wie is nummer 2? Goeie vakantie!
BeantwoordenVerwijderenMag het ook een .gif zijn? Als in een animatie?
BeantwoordenVerwijderenJa hoor, Gif mag ook. PNG en Gif zijn beiden transparant. Gif heeft als voordeel dat het een animatie kan zijn, maar als nadeel dat je kleuren erg beperkt zijn en er maar 1 transparantiewaarde is. Geheel transparant of niks.
VerwijderenPNG is wat flexibeler en je kunt een PNG (met wat moeite) ook animeren.
Kijk maar naar het voorbeeld: http://games-maken.blogspot.nl/2014/06/games-maken-spritessheets.html
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
BeantwoordenVerwijderen